Garantieregeling

Garantieregeling

Als patiënt kunt u rekenen op de best tandheelkundige zorg en een goede garantieregeling.

Als onze patiënt kunt u rekenen op de best mogelijke tandheelkundige zorg. Ons streven is om samen met u te zorgen voor een gezond gebit en een stralende lach, waar u uw leven lang plezier van heeft. Wij staan voor behandelingen en producten van hoge kwaliteit, uiteraard hoort daar een goede garantieregeling bij. Hieronder vindt u een overzicht van de garantieperioden waar u recht op heeft indien u patiënt bent bij Tandartspraktijk Muradin. Zoals u ziet zijn deze afhankelijk van het soort behandeling.

Preventie en een juiste verzorging zijn van cruciaal belang voor een goed verloop van de behandelingen. Wij doen ons uiterste bet om u van de best mogelijke tandheelkundige zorg te voorzien. Maar het stopt niet bij uw bezoek aan onze praktijk. Voor een gezond gebit en een stralende lach is een juiste mondverzorging net zo erg belangrijk. Voorkomen is immers beter dan genezen.


Garantieperiode

Behandeling Garantieperiode
Kroon en brugwerk* 5 jaar
Implantaat* 5 jaar(alleen voor niet-rokers)
Vullingen 1 jaar
Prothese 1 jaar
Splint** 1 jaar op fabricagefouten, geen garantie op normale slijtage door gebruik
Bleken 4 maanden
Vullingen melkgebit Geen garantie mogelijk
Wortelkanaalbehandeling Geen garantie mogelijk
Relaps orthodontie Geen garantie mogelijk
Parodontologie Geen garantie mogelijk

* Bij kronen en implantaten geldt een aflopende garantiewaarde van 20% per jaar
** Geen garantie op normale slijtage door gebruik


Hoe werkt de garantieregeling?

Om aanspraak te kunnen maken op onze garantieregeling, moet u ééns per jaar het gebit laten controleren en verzorgen door onze behandelaren. Verder moet het gebit normaal onderhouden zijn en mogen door derden geen wijzigingen in het behandelde deel van het gebit zijn aangebracht.

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over een uitgevoerde behandeling, dan kunt u erop rekenen dat we onze uiterste best doen om het probleem op te lossen. Het beste is om het probleem direct met uw behandelaar of tandarts te bespreken. Meestal komt u samen tot een oplossing. Als dit niet mogelijk is, dan kunt u het klachtenformulier invullen. Onze klachtenfunctionaris komt graag voor u in actie voor een second opinion of bemiddeling. Als een klacht gegrond is, voeren we kosteloos een nieuwe behandeling uit. Als dit niet (meer) mogelijk is, worden de oorspronkelijke kosten gecrediteerd op het nieuwe behandelplan. Samen vinden we altijd een passende oplossing. Komen we er niet uit, dan kunt u gebruikmaken van de klachtenregeling van de ANT.